Starší článek Novější článek

JAK ŠOKOVAT SVALY ?

  • Články o výživě a tréninku
  • před 4 lety

*JAK ŠOKOVAT SVALY ?*

Šokování svalstva je důležitou součástí dlouhodobého budování svalové hmoty. Tělo se totiž dokáže poměrně za krátký čas adaptovat na vaše tréninky a pokud nebudete střídat tréninkové principy, může se stát že začnete stagnovat neboli že se vám pozastaví svalový růst.

Stagnaci můžeme předcházet tím, že se budeme snažit šokovat naše svalstvo a tím ho stimulovat k dalšímu růstu. Můžeme k tomu použít různé techniky nebo principy. Není nutné měnit kompletně cviky, protože náhrada za komplexní a základní cviky se těžko hledá.

Pokud tedy cítíte, že stagnujete, zkuste měnit své principy při tréninku. Prvním příkladem jsou supersérie, což znamená, že spojíte dva cviky, vykonáváte první cvik a bez přestávky přejdete na druhý cvik. Poté pauza a jdete na další kolo. Zkuste si spojit například tlaky s jednoručkami na šikmé lavici + rozpažování s jednoručkami na šikmé lavici. Vaše svalová vlákna budou déle v záběru a bude to pro ně určitý typ šokování, narozdíl od klasického tréninku.

Dalším příkladem mohou být shazované série. Znamená to, že začnete cvičit daný cvik s těžší vahou, poté před selháním položíte váhu a vezmete o něco lehčí a pokračujete. V praxi to může vypadat například při upažování s jednoručkami. Začnete například s 15kg jednoručkami, uděláte 8 opakování, poté vezmete 10kg jednoručky a pokračujete do mrtva, poté můžete vzít ještě 5kg jednoručky a jet do úplného selhání. Vaše svaly opět ucítí nový impuls v tréninku a stimuluje je to ke svalovému růstu.

Dále můžeme pracovat s jednotlivými fázemi při daném cviku. Můžeme například prodlužovat negativní fázi pohybu, což způsobují větší zátěž naším svalům a samozřejmě je tím také skvěle šokujeme, od klasických tréninků. Například u bench-pressu, pomaleji pouštějte činku z horní fáze na váš hrudník, zaměřte se opravdu na to abyste tuto fázi (negativní) prodloužili oproti klasickému provedení. Aktivní fázi (od hrudníku nahoru) můžete jít naopak rychle a dynamicky, tím pádem svalstvo skvěle šokujeme.

Zkuste si také hrát s vahou a počtem opakování. Pokud jste navyklý jet na každý cvik 10-12 opakování po dlouhou dobu, zkuste šokovat vaše svaly tím, že zařadíte těžší váhy, například na 4-6 opakování. Tělo dostane další impuls k růstu.

Chcete změnit svou postavu ? Navštivte http://shop.ziskejtelo.cz a vyberte si z mnoha produktů, které vám pomohou k lepší postavě.